DOLAR
EURO
STERLIN
FRANG
ALTIN
BITCOIN

Yapay Zeka, İnsan Kaynaklarını Nasıl Dönüştürüyor?

Yayınlanma Tarihi : Google News
Yapay Zeka, İnsan Kaynaklarını Nasıl Dönüştürüyor?

İnsan kaynaklarında dönüşümün adı artık yapay zekâ: İşe alım, performans, bağlılık ve gelişim süreçleri yeniden yazılıyor. Allservice Yönetim Kurulu Başkanı ve İK Yöneticisi Ebru Akyüz, yapay zekâ teknolojilerinin insan kaynakları yönetimindeki etkilerini anlattı.

İş dünyası, son yıllarda hızlı bir dijital dönüşüm sürecinden geçiyor ve bu dönüşümün merkezinde yapay zekâ teknolojileri yer alıyor. İnsan kaynakları (İK) departmanları da bu değişimin en dinamik alanlarından biri haline geldi. Artık işe alım süreçlerinden performans değerlendirmelerine, çalışan bağlılığı analizlerinden kişiselleştirilmiş eğitim programlarına kadar pek çok süreçte yapay zekâ aktif rol oynuyor.

Bu değişimin Türkiye’deki öncülerinden biri olan Allservice’in Yönetim Kurulu Başkanı ve İnsan Kaynakları Yöneticisi Ebru Akyüz, İK alanındaki dijitalleşme trendini şöyle özetliyor: “Yapay zekâ, insan kaynakları yönetimini reaktif olmaktan çıkarıp proaktif bir yapıya kavuşturdu. Artık sadece sorunlara müdahale etmiyoruz, potansiyel riskleri ve ihtiyaçları önceden tespit edebiliyoruz.”

Veriye Dayalı Kararlar, Önyargısız İşe Alım

Yapay zekânın en büyük katkılarından biri, işe alım süreçlerindeki önyargıların ortadan kaldırılması. Ebru Akyüz bu konuda şu değerlendirmeyi yapıyor: “Yapay zekâ destekli işe alım sistemleri, adayları cinsiyet, yaş, etnik köken gibi öznelliklerden bağımsız analiz edebiliyor. Böylece daha adil ve liyakate dayalı bir değerlendirme süreci sağlıyoruz. Bu sadece etik değil, aynı zamanda iş verimliliği açısından da çok daha başarılı sonuçlar doğuruyor.”

Çalışan Deneyimi ve Performans Yönetimi Dijitalleşiyor

Çalışan memnuniyeti, bağlılık ve performans değerlendirme gibi alanlarda da yapay zekâ çözümleri büyük rol oynuyor. Allservice, bu konuda çeşitli uygulamalarla çalışan deneyimini veriyle optimize ediyor: Yapay zekâ, çalışanlarımızın kuruma olan bağlılık düzeyini, motivasyon kayıplarını ve gelişim ihtiyaçlarını önceden tahmin edebiliyor. Bu sayede zamanında ve kişiye özel İK müdahaleleri yapabiliyoruz. Bu hem çalışan sirkülasyonunu azaltıyor hem de iş verimini artırıyor.”

İnsan ve Yapay Zekânın İş Birliği: Geleceğin İK Modeli

Yapay zekânın insanın yerini değil, onun yanında konumlandığını vurgulayan Ebru Akyüz, geleceğin İK vizyonunu şöyle tanımlıyor: “Karar alma süreçlerinde veri analizi ve hız açısından yapay zekâdan destek alıyoruz. Ancak empati, liderlik, kültürel uyum gibi kavramlar hâlâ insanın alanı. Gelecekte en güçlü İK departmanları; insan zekâsı ile yapay zekânın birlikte çalıştığı hibrit yapılar olacak.”

Allservice hakkında:
Tamamı kadın çalışanlardan oluşan bir yapıyla faaliyet gösteren Allservice, Türkiye’nin öncü entegre tesis yönetim şirketleri arasında yer alıyor. İnsan kaynakları süreçlerinde dijitalleşme ve kadın istihdamını birlikte ele alan şirket, sürdürülebilir insan yönetimi politikalarıyla sektöre öncülük ediyor.

YORUM YAP